Spasitelka

Říká Vám, že SEO je umění, které ona prostě cítí. Působí velmi příjemně a snaží se Vás přesvědčit, že pro Vás nasadí své srdíčko a tím Vám zajistí úspěch.

Jak to dopadá?

  • Paní s Vámi aktivně komunikuje.
  • Zahalí Vás do závoje emocí.
  • Neustále Vás přesvědčuje, že je pro Vás neprostradatelná.
  • Pokud vůbec vyvíjí nějakou aktivitu, výsledky jsou mizivé.

Koho vyhledává?

  • Rodinné firmy.
  • Srdečné a citlivé klienty, kteří hledají pomoc.

Jak ji poznat?

  • Tvrdí, že SEO měřit nelze, nebo že je měření k ničemu.
  • Úspěšně sabotuje Vaše pokusy měřit výsledky.
  • Čísel se bojí jak upír česneku.

Pan Tajemný

Říká Vám, že SEO je magie a on je jeden z mála zasvědcených mudrců. Neustále Vás utvrzuje v tom, že SEO je velmi složitý a tajemný proces - okultní věda, která si vyžaduje skutečného mistra.

Jak to dopadá?

  • Pán nekomunikuje.
  • Po opakovaných výzvách chrlí termíny a poučky.
  • Odmítá prezentovat mezivýsledky.
  • Úspěch neustále posouvá do budoucna.

Koho vyhledává?

  • Firmy slabé v IT a marketingu.
  • Pohodáře, kteří hledají odborníka.

Jak ho poznat?

  • Odmítá předložit seznam aktivit, které bude realizovat.
  • Nemá žádný časový plán a tvrdí, že není potřeba.
  • Vše přesouvá do roviny tajemna.

Obchodník s deštěm

Je to rozený obchodník, velmi dobře vystupuje a působí přesvědčivě. Často své služby nabízí "načerno" jako vedlejšák při práci obchodního zástupce jiné firmy. Snaží se Vám SEO prodat jako housku v krámě.

Jak to dopadá?

  • Svůj čas věnuje pouze tomu, co umí - přemlouvání lidí.
  • Neudělá nic, o práci na SEO se ani nepokouší.
  • Z objektivní kritiky se umí vylhat.
  • Připisuje si úspěchy cizích.

Koho vyhledává?

  • Manažery větších podniků a úspěšné podnikatele.
  • Zaneprázdněné osoby, které hledají profesionála.

Jak ho poznat?

  • Odmítá rozebrat co konkrétně v SEO udělá.
  • Výmluvy svádí na know-how a obchodní tajemství.
  • Vše převádí do obecné roviny.

Paní Levná

Tvrdí, že zařídí výsledky za levný paušál, hluboko pod cenou agentur i freelancerů, ale k tomu si zbytek nákladů vybere v naturáliích (pravidelné osobní tréninky, kosmetika zdarma, umístění dítěte do soukromé školky atd.). Nebojí se jednodušších nástrojů na srovnávání pozic, naopak v nich ráda prezentuje zlepšení.

Jak to dopadá?

  • Paní netvoří tématický obsah a neodkazuje z něj klienta.
  • Vloží odkazy do patiček webů, ke kterým má přístup.
  • Prezentuje mírné zlepšení a dál už se o nic nestará.
  • Pokud klient přestane platit, odstraní ho z patiček.

Koho vyhledává?

  • Drobné podnikatele a svobodná povolání.
  • Lidi, kteří si vybírají službu podle ceny.

Jak ji poznat?

  • Dává nízkou cenu, protože do ni nemusí promítat čas strávený tvorbou tématického obsahu ani náklady na publikace (blogeři, magazíny, mediální agentury,...).
  • Odmítá poskytnout plán aktivit, které bude realizovat.
  • Je ochotna přijmout část platby v naturáliích.
  • Požaduje přístup k webu bez sdělení úprav, které provede.